Träningsfredag: Förbättra din hoppförmåga – bli en bättre idrottare

Äntligen fredag och vi fortsätter vår fredagsserie, Träningsfredag!

Missa inget – aktivera notiser

Glöm inte att aktivera klicka på klockan nere i vänstra hörnet så att du får en notifikation varje gång vi publicerar ett inlägg. Det är det bästa sättet att inte missa nåt.

Bättre hoppförmåga, bättre idrottare

Efter förra veckans tips på övningar som slår plankan fortsätter vi denna vecka med ytterligare några tips från vår vän Jeff CavaliereAthlean X.

Nästan oavsett vilken idrott man utövar så gynnas man av att förbättra sin hoppförmåga. För simning är det extra viktigt i start och vändningar – de två moment där man uppnår den högsta farten. Nåt som svenska simmare generellt sett är ganska svaga på.

Inte bara kommer du att kunna hoppa högre och längre, du förbättrar du din totala explosivitet genom denna typ av träning.

Nyckelpunkterna

Det finns tre saker som du främst behöver tänka på om du vill förbättra din hoppförmåga:

1. Du måste börja driva ner dina fötter ner i marken HÅRDARE

2. Du måste börja driva ner dina fötter ner i marken SNABBARE

3. Träna detta regelbundet!

Se mer av Jeff och Athlean X på www.athleanx.com

$$$

Supporta oss

Denna sida drivs utan reklamintäkter och av oavlönade skribenter.

Suporta oss genom att dela detta på sociala medier,

Om ni gillar det vi gör överväg även att supporta skribenten direkt via Patreon eller PayPal. Det möjliggör att de kan lägga mer tid på detta och ge er intressant innehåll oftare.

Skribent av detta inlägg: Nikola Lukic (Patreon eller PayPal)

Du gillar kanske också...